Kad mladi vojnik na straži stoji

 

Jedan stih jedne lijepe pjesme koju su davne 1971. godine na ploči snimile sestre Jelica i Mara, žene koje su upisane u legendu izvorne pjesme, a stih sam pročitao na facebook profilu također legendarnog izvornjaka Zvonka Šimunovića vođe dobro nam poznate izvorne grupe Momačke noći, a stih glasi "kad mladi vojnik na straži stoji duge mu noći zvjezdice broji"...Upravo taj stih me potaknuo na ovaj tekst a tekst govori o vojničkim izvornim pjesmama, kojih se nažalost danas mnogi odriču povezujući ih sa proteklim ratom ali meni su to možda jedni od boljih tekstova i izvođenja u izvornoj pjesmi.Prije rata gotovo se nije mogla zamisliti snimljena kaseta ili ploča a da na njoj nije barem jedan hit iz toga repertoara, o odlasku u vojsku, o služenju vojske, o ljubavi u vojničke dane...

Pokušaću u ovome tekstu navesti što više pjesama i grupa čija tematika je vojska time vas sve prisjetiti tih dana. Dali ponosno ili osuđujuće gledali na te pjesme one su ipak dio povijesti izvorne pjesme. Dolaskom ludih devedesetih a znamo šta se dešavalo tada, ništa dobro, i dalje su se snimale vojničke pjesme ali tada su te pjesme veličale određene nacionalne grupacije, srpske, hrvatske ili muslimanske a često i vrijeđale drugu stranu, o njima neću u ovome tekstu, možda neki drugi put.

Dobro se sjećamo nekadašnjih radio stanica i nedjeljnih emisija želje, čestitke i pozdravi, koliko samo vojničkih pjesama je otpjevano tokom emisije a posebno kad su bili mjeseci kad se odlazilo u vojsku.

Meni među najboljim vojničkim pjesmama je upravo ta "kad mladi vojnik na straži stoji", zatim pjesma od Dobojskih dukata "360 dana", pa braća Begić "u vojsku ide generacija".

Nadam se da me neće neki osuđivati zbog ovoga teksta ali ovo je činjenica jedne epohe izvorne muzike.

Ispod ovoga teksta se možete podsjetiti nekih pjesama vojničkih iz toga doba.

 

 

Tu sam izabrao neke vojničke pjesme koje su se najviše vrtile po radio stanicama nedjeljom u emisiji "želje, čestitke i pozdravi" a ima još jako mnogo vojničkih izvornih pjesama, još ću neke navesti po pravom nazivu pa ih možete potražiti na youtube i poslušati.

-Ante Bubalo - piše majka komandiru čete

-Seoski vragolani 1990 - pišite, pišite regruti mladi

-Bosanski žubor - armija zove svoje sokolove

-Braća Jelavić - armija je škola života

-Braća Mrkonjić 1990 - vojnička pjesma

-Naša uspomena - vojnička pjesma

-Bracini bećari 1983 - iz tuđine pođoh u armiju

-Bracini bećari 1989 - ja odlazi u armiju

-Zvuci Požarnice - pjesma regrutu

-Bosanski odjeci - ja odlazim u armiju

-Ante Kolarević i Grujica Miletić - u armiju ja odlazim

-Ivica Tirić i Niko Grlić - ja odlazim draga u armiju

-Braća Ageljić - armija zove ja moram poći

-Zvuci rodnog kraja 1990 - lijepo je vojnik biti

-Novi prijatelji 1990 - ljubi deda unuka vojnika

-Nešini dragulji 1989 - sutra šalješ u armiju sina

-Nešini dragulji 1986 - armija me zove

-Raspjevani Johovčani - od sutra ću i ja vojnik biti

-Ante Bubalo 1980 - proleteri Titove armije

-Ante Bubalo 1987 - zakletva vojnika

-Mladi vihor braća Veselinović - odoh majko armija me zove

-Braća Gojković 1988 - ja odlazim u armiju

-Braća Gostić 1987 - vojnička pjesma

-Braća Jakovljević 1985 - sretan sam vojnik ću biti

-Braća Jugović 1989 - vojnčki poziv

-Braća Railić 1988 - ja sam vojnik srca ponosita

-Cikotski jarani 1987 - vojničko oproštajno veče

-Dejanovi kumovi 1985 - vojnička pjesma

-Derventski zvuci 1987 - uskoro ću vojnik biti

I nije ni to sve, ovo je što sam pronašao dok sam pripremao ovaj tekst koji će vam se svidjeti ja se iskreno nadam, a to možete potvrditi ispod komentirajući. Prihvaćam sve komentare samo ne one koji vrijeđaju nekoga, hvala.

 

                                        autor ovoga članka Josip Martić

Write a comment

Comments: 0

Facebook Dobra Voda

Facebook izvornjaci Dobra Voda

Podijelite našu stranice

Flag Counter

Trenutno online

Kontaktirajte nas

Note: Please fill out the fields marked with an asterisk.

RSS feed