Petar Knežević pjesme

 APEL OD PREDAKA     

                  

Začudim se kada čujem ljude

za starinom kako oni žude

kažu nigdje kao djedovine

a ne dođu četriri godine

 

Mnogi kažu stekli kapitale

dobro žive al ognjište žale

staru kuću u svom srcu nose

al ne dođu travu da pokose

 

Vrela suza iz oka mi krene

kad grobove vidim zapuštene

zalud priča zalud želja jaka

tko ne čuje apel od predaka

 

Obilaze etno sela

kućama se starim dive

a na rodnom ognjištu im

raste korov i koprive

 

snimili: Braća Geljić

                      

 

BOSNA PJESMOM DARIVANA

 

Posavino srce naše Bosne

Posavljaci s tobom se ponose

lijepom pjesmom koja nas veseli

što su naši predci započeli

 

Od igmana gdje Bosna izvire 

krivudajuć sve do ušća Save

Tu izvorni korijen ne umire

s obe strane našu pjesmu slave

 

Od dervente pa do Komušine

Žepča Tuzle sve do vode Drine

Pjevaju se pjesme sa svih strana

Bosno moja pjesmom darivana

 

Kad si Bože narod darivao

svakom kraju ponešto si dao

našoj bosni dade pjesmu finu

uz šargiju i uz violinu

ljepše od tog ništa bit ne može

na tvom daru hvala dragi Bože

 

snimili: Ilija i Marko Begić


ČOVJEK SA ŠARGIJOM

 

Neki dan sam prolazio

Kroz Bosanska sela mala

I u jednom lijepom kraju

Duša mi je zaplakala

 

Ispred kuće čovjek sa šargijom

Na prag sjeo perde joj prebire

Podsjeti me na mog dobrog oca

Prošlo vrijeme koje ne umire

 

Najradije ja bih stao

pružio mu obe ruke

da kraj njega malo sjednem

I poslušam drage zvuke

 

Možeš obić svijet cijeli

Al šargiju pored praga

Teško da ćeš vidjet negdje

Zato mi je Bosna draga

 

Ko da svoga starog oca vidim 

U djetinjstvo moje on me vrati

Uljepšo mi dan je kao niko

Sa šargijom čovjek ne poznati

 

snimili: Biseri Posavine

DOĐI BRATE OČEVINI

 

Neko imat želi i srebra i zlata

a ja pored sebe rođenoga brata

otišo je u svijet tamo je ostao

što se ne viđamo srcu mi žao

 

U našemu kraju komšije pričaju

kažu svakog vide tebe ne viđaju

mnogi misle da smo mi se posvađali

a znam da bi krvi jedan drugiom dali

 

Dođi da obiđeš svoju podkućnicu

što nam otav dade svakom polovicu

bez kamena i bez međe po sredini

sve te čeka samo dođi očevini

 

Želja mi je brate kad dođu Svisveti

da nas skupa mogu opet svi vidjeti

da stanemo pokraj roditeljskog groba

upalimo svijeće i molimo oba

 

snimili: Biseri Posavine


DVA POGLEDA

 

Sreo sam je jutros iznenada

na stanici skrila se od kiše

prva ljubav i ljepota njena 

sjećanja u srcu probudiše

 

Dva pogleda ponovo se srela

jedna ljubav iz istoga sela

na tren opet oživjela sada

u dalekom svijetu iznenada

 

Vratila me prvome susretu 

gdje zavoljeh njene oči sjajne

poslije mise kada je ugledah

ispred zvona crkve zavičajne

 

Autobus joj dođe ona uđe

nije stigla ništa da mi kaže

želio sam koju toplu riječ

uz osmjehe djevojke najdraže

 

snimili: Veseljaci

EH DA MI JE KAO NEKAD

 

Dok noć pada na ravnice zlatne

mladosti se sjetim nepovratne

kad joj ljubih i milovah lice

kao sunce rosu sa ravnice

 

Dok noć pada na izvore vode

mladost pitam zašto brzo ode

kao da sam jučer u zanosu

na izvoru mrsio joj kosu

 

Dok noć pada postelja se sprema

sebe pitam zašto sanka nema

kao nekad prije pa i ubuduće

novu pjesmu piše u svanuće

 

Eh da mi je kao nekad

njenog lica rumena

malo toplih usana

zeru našeg vremena

 

snimili: Štrbački zvuci


LICE MAJKE

 

Koliko su puta kazaljke male

na majčinom satu ponoć otkucale

a majčine oči budne su čekale

 

još i danas otkcaju te kazaljke uspomena

sjećaju na drago lice objasno od plamena

to najdraže lice majke pokraj stare peći

dok ne dođem s prela kući nije išla leći

 

Sad kad dođem kući stari sat me sjeti

na tu maldost ranu što brzo proleti

eh da mi je milu majku još jednom vidjeti

 

Kazaljke se stare davno umorile

vrijeme brzo teče one usporile

nema momka s prela nema majke mile

 

snimili: izvorno blago

 

LJUBAVNA KRALJICA

 

Susrele se oči ljubav se rodila

što umrijet neće nikad moja mila

probudi se vatra što u srcu spava

osjetilo srce što je ljubav prava

 

Samo jedan pogled nasmijanog lica

dovoljan da budeš moja ljubavnica

planula je vatra od srca do lica

postala si moja ljubavna kraljica

 

Sad je srce moje uspjelo saznati

bolje sve izgubit a tebe imati

nego imat svega a bez tebe biti

s tim se srce nebi moglo pomiriti

 

snimili: Dijamanti


LJUDSKA ZLOBA

 

Gdje nestade osmjeh s ljudskih lica

kad se strenu malo da zastanu

sad se više i ne pozdravljaju

svaki glavu okrene na starnu

 

Svud pucaju obiteljske veze

od istine sad su jače laži

ni brat brata ne želi da vidi

da mu neku pomoć ne zatraži

 

kad sve vidim starh me obuzima

od zavisti i od ljubomore

ne plašim se poplave nit rata

ljudske zlobe od toga su gore

 

Šta u nama vlada šta nas truje

da us vakom ljubomora stanuje

dragi Bože daj nam svima na pameti budi

da se ova zloba kleta iseli iz ljudi

 

snimili: Biseri Posavine

   MAJČIN RUČAK

 

 Kad se sjetim kuće stare i rodnoga sela

zaželi se duša moja onih starih jela

a nedjeljom kad završi sveta misa pučka

ja osjetim tada miris majčinoga ručka

 

            REFREN

U svijetu svega ima ni para ne fali

al šta vrijedi kada duša sve dok živi žali

znade duša ne može se sve kupit za pare

kad postavi majka ručak ispred kuće stare

.....Znadem dobro ne može se sve kupit za pare

      kad postavi majka ručak ispred kuće stare

 

Prošao sam ja europu kletu ameriku

majčin ručak ni na jednom nema jelovniku

probao sam razna jela slična nisu bila

ko majčina bez recepta što ih napravila

 

Iz mog srca nikad neće sjećanje otići

koju radost budili su mali kolačići

I nikada onih jela nisam probo više

ni pogača ko mamina nigdje ne miriše

 

snimili: Izvorno blago

 

 

 


MAJKA SINA ČEKA

 

Na ognjištu dvije starice

obe pune tuge

umorila ih samoća 

i godine duge

 

Pričaju mi u mom kraju

jedna žena sijeda

ispred kuće sama šeta 

i nekog pogleda

 

Ako je ta kuća stara

na kraju sokaka

to je kuća mog djetinjstva

tu mi živi majka

 

  REFREN:

 

Majka sina čeka iz daljina

kuća stara svoga gospodara

ej starice moje najmilije

u životu imam još vas dvije

 

snimili: izvorno blago

NAVRATI SE PRIJATELJU

 

Čujem svijetom da putuješ 

i prolaziš prijatelju

navrati se nekad meni

da te vidim imam želju

 

Uspomene sve nas vežu

iz djetinjstva đačkih klupa

na slikama školiskih dana

nas dvojica uvijek skupa

 

Navrati se prijatelju

brzo teče ovo vrijeme

sutra može da nestane

ili tebe ili mene

 

Dugo dugo vidjeli se nismo

a zajedno odrasli smo

nemoj proći da nebi došao

prijatelju bilo bi mi žao

navrati se dobro pazi

život prolazi vrijeme prolazi

 

snimili: Cerovački izvor


NE DADOŠE TVOJI DRAGA

 

Ne dadoše tvoji moja draga

da ti pređeš preko moga praga

školovana ti si pa te mole

nemoj njemu on ti nema škole

 

Čujem pitaš kako je sad meni

ja sam ljubav dao drugoj ženi

nisu bitne ni visoke škole

iz ljubavi kad s edvoje vole

 

Mom si srcu draga uspomena

želim da ti budeš sretna žena

da ne budeš draga s fakultetom 

uvijek sama među cijelom svijetom

 

Sve je kriva ta tvoja dobrota 

nisi htjela da se ljuti mama

ti uništi sreću svog života

i ostade ciejli život sama

 

snimili: Bistri izvor

POSAVSKA OGNJIŠTA

 

Prolazi vrijeme 

ne mjenja s ništa 

i dalje su pusta 

Posavska ognjišta

 

Podmlatka nema

starijih sve manje

tko će da sačuva

vjekovno imanje

 

Neka je pusto 

nek je panj do panja

još posavsko srce 

o povratku sanja

 

Molimo te Bože

sa neba pogledaj

ovu svetu zemlju

naš zemljaski raj

 

Nek obasja sunce 

posavačku grudu

katolička sela 

pusta da ne budu

 

snimili: Posavski zvuci



SEDAM SELA I BIRTIJA

 

Sedam sela i sedam birtija

obišo sam noćas najmilija

a u zoru pred kuću se vrati

odakle te ispratila mati

 

Sve birtije dimom napunjene

a u dimu stvaraju se sjene

vjenčanice i bijeloga vela

kad te draga vode preko sela

 

Tvoji dvori cvijećem okićeni

a najviše tvoj prozor maleni

Sve na tebe još uvijek miriše

al šta vriejdi nisi moja više

 

Odveli te svati nekom drugom

zadnju nadu ubili u meni

trijest dana trijezniti se neću

birtije su moj mjesec medeni

 

snimili: Dva jarana

SJEĆANJE NA TEBE

 

I sad volim proći pokraj kuće tvoje

da se sjetim tebe i mladosti svoje

na prozor bi mali prvo pogledao

gdje sam bijele ruže tebi ostavljao

 

Zastao bih pokraj kuće tvoje

probudio drage uspoemne

nema tvojih roditelja više

da te barem pozdrave od mene

 

Otkako si negdje otišla bez traga 

nema gdje te nisam ja tražio draga

tvome ocu majci kući dolazio

samo da se vratiš sve bih oprostio

 

kad bi znap kad ćeš svartit iz daleka

stavio bih ružu d ate opet čeka

nemaš oca majke suze ćeš proliti

netko na te misli ruža će otkriti

 

snimili: biseri Posavine


STARA TUGA

 

Kad proradi neka stara tuga

kad apetit za pićem otvori

ne postoji tad utjeha druga

već kafanskoj predati se zori

 

Želiš ljubav a nje ko da nema

sve govore oči zabrinute

kao putnik kad u sitne sate 

traži neke izgubljene pute

 

Prva želja kao klin sa klinom

zadnju nadu srcu ti izbija

pomirenje sa gorkom istinom

osta liječit pjesma i rakija

 

Kada ovo jednom jučer bude

i postane prošlost stara tuga

srce sazna sve je to za ljude

nema jedne ima neka druga

 

snimili: Pećnički biseri

SVADBENA KOČIJA

 

Kad kočije vidim kako voze svate

sjećanja se bude tad najviše na te

prisjetim se dana iz mladosti rane

pjevao sam mnoge svate u jesenje dane

 

Vjerovo sam skoro doće naši dani

da će naše svate vozit konji vrani

al sudbina kleta nije tako htjela

još te čeka zlatna burma vjenčanica bijela

 

U srcu kraj tuge još su želje lude

kad kočije vidim što mi prošlost bude

da sa flašom ljute ja ih zaustavim

za sreću i vječnu ljubav s njima da nazdravim

 

Dok sam tuđe veselio svate

sanjario ponekad sam i ja

kako sjediš u bijelom kraj mene

a svadbena vozi nas kočija

 

snimili: Pećnički biseri


SVEGA IMAMO VREMENA NEMAMO

 

Volim svoga prijatelja sresti

još kada bi mogli malo sjesti

kad ga sretnem kaže čut ćemo se

a ja njemu dobro vidimo se

 

Sretnemo se tako na sprovodu

prijatelji kad zauvijek odu

brz je život o tome pričamo

poslije tog s eopet ne viđamo

 

Priajtelju žao će nam biti

kad budemo morali baciti

šaku zemlje jedan na drugoga

 kad pođemo sa svijeta ovoga

 

Znam da vrijeme prijatelju

ne možemo usporiti

al možemo malo stati

jedan drugog posjetiti

jedan s drugim zapjevati

 

snimili: Biseri Posavine

ŠTA ĆE BITI SA NAŠIH SELA

 

Šetam svojim rodnim zavičajem

gledam pusta polja s uzdisajem

a iz oka kanu suza vrela 

šta će biti sa posavskih sela

 

Na njivama pjesma ne čuje se 

svaka druga piše prodaje se

tko će Bože ovdje doći posije nas

dal će naša sela dočekati spas

 

idem selo a srce mi vene

sve su redom šume isječene

na njivama ne vidim kopača

u grudima bol mi je sve jača

 

Nema više vrijednih domaćina

uzela ih zemlja il tuđina

pa mi moje bolno srce pati

dal će neko tamo da se vrati

 

snimili: Jozo i Švabo


TRAMOŠNICO NAŠA DRAGA

 

Tramošnico naša draga ponosna čuvena

do temelja ti si bila skoro porušena

od ljubavi prema tebi ništa jače nije

izgradismo tebe ciejlu ljepšu nego prije

 

Izgradismo dvije crkve ponos našeg sela

Svetog Ive samostan Gospe od anđela

I spomenik branitelja što su izginuli

da bi Tramošnjani svoji na svom bili

 

Na daleko drugo selosad ti ravno nije

u tebi je dom starački majke Terezije

Napravili Šokčevići u svom rodnom kraju

časne sestre za sve brinu svoju pomoć daju

 

U osnovnoj školi bilo je po tisuću đaka

sad borave na tom mjestu stari djed i baka

i čekaju svoje đake iz puste tuđine

da obiđu roditelje i dom djedovine

 

Ispred doma kip je svete majke zaštitnice

zagrlila majka troje malene dječice

izgradili vrijedni ljudi što imaju dara

to je djelo Jurkić Ante poznatog kipara

 

Bog je tebe majko draga poslo među ljude

da pomažeš nemoćnima da im lakše bude

moli za nas Terezijo svete milostive

da čuvaju Tramošnicu i sve koji u njoj žive

 

snimili: Braća Geljić

 TUGA NA OGNJIŠTU

 

 Na ognjištu mome rodnom ugašen je žar

Dođoh tebi dragi dome da te vidim bar

Dočeka me zaključana ključanica stara

Dal poznaješ kućo stara svoga gospodara

 

Dok otvaram kućna vrata srce steže bol

U sobici kad ugleda prašnjav stari stol

Sjećanja me povratiše na majku voljenu

Zadnji ručak prije nego u bijeli svijet krenu

 

Na ognjištu tuga vlada ko u srcu mom

Jedino je što me tješi tu sam svoj na svom

Gledam trešnju očevom je rukom kalemljena

Na krov kuće pala njena rgrana polomljena

 

Sve je pusto i sve utihnulo

Samo ljubav nije ugašena

Da bar mogu jednu stvar pronaći

Da mi bude kao uspomena

 

 

snimili: Finka i Luka


TUĐE PJESME I SVIRAČI

 

Ponoć prošla bijela zora sviće

konobari još mi toče piće

u tuđini gdje mi srce plače

slušam tuđe pjesme i svirače

 

Oko mene  svirači pjevači

misle pjesmi njihovoj se divim

a ja pijem i život proklinjem

što u tuđoj zemlji život živim

 

Sjećanja me u prošlost vraćaju

na lijepi život u mom raju

sad uz tuđe pjesme vino pijem

ja ih slušam al ne razumijem

 

Hej vi dragi pjevači da znate

jednu pjesmu da mi zapjevate

samo jednu iz mog kraja staru

dao bih vam ja i zadnju paru

 

snimili: Cerovački izvori

TUŽNA PJESMA MOG DJETINSTVA

(Posveta prijatelju Marijanu)

 

Odrasto sam ja u šeperuši

kad pomislim boli me u duši

škrtna ljeta pratila nas dugo

osim zemlje nisi imo drugo

i kad Bog bi ploda nama na njivama dao

sirotinji opet đavo vješto otimao

      

Uz nevolju života teškoga

mlad ostadoh i bez oca svoga

osta majka sa tugom prejakom

sama živjet s dječicom nejakom

potekla je majci suza preko lica vrela

maloljetnog morala me spremiti iz sela              

 

Mnoge zemlje ja sam obišao

za život sam dovoljno stekao

teško doba pamtit ću do vijeka

bio željan i kruha i mlijeka

kriv ni dužan mnogo propatio

što sam u to vrijeme se rodio

za nas male ljude bile nepravde velike

u srcu mi od djetinjstva stoje tužne slike

 

 snimili: Pećnički izvor


UNIŠTIMO SVAKO ZRNO MRŽNJE

 

Kakva su nam ovo ljudi

neka čudna doba stigla

visoko se mržnja

nad dobrotom digla

 

Što mrziti nekog drugog

ako čovjek svoje voli

drugačije ako 

on se Bogu moli

 

Što u nama zlo i mržnja

da su vječni stanovnici

kad smo svi mi ovdje

samo prolaznici

 

       REFREN:

Uništimo svako zrno mržnje

njeno sjeme nemoj zaljevati

i gajimo ljubav i dobrotu

jer dobro se samo dobrim vrati

 

snimili: Izvorni običaji

VRATIO SE OTAC U ZAVIČAJ

 

Vratio se otac stari u zavičaj mili

da ostatak svog života on tamo proživi

ostavio Zagreb i kuću katnicu

vratio se srušenoj što nosi u srcu

 

Svaki vikend i ja odem do rodnog ognjišta

pitam oca kako mu je dal mu treba išta

samo malo zdravlja drago djete moje

da pokrčim naše njive što još puste stoje

 

Neki dan mi otac reče srce kad ne puče

znam ja sine da i tebe rodna gruda vuče

srce vuče oče i razmišljam često

u starosti doću i ja u rođeno mjesto

 

Tvoj povratak oče mene mnogo brine

nemaš tamo ni doktora a ni medicine

ne treba mi doktor a ni medicina

dok u staroj bašči mojih šljiva ima

a kad crnoj zemlji budem moro poći

ni najbolji doktor neće mi pomoći

 

snimili: Biseri Posavine


 TUĐE PJESME I SVIRAČI

 

 

PONOĆ PROŠLA BIJELA ZORA SVIĆE

KONOBARI JOŠ MI TOČE PIĆE

U TUĐINI GDJE MI SRCE PLAČE

SLUŠAM TUĐE PJESME I SVIRAČE

 

 

OKO MENE SVIRAČI PJEVAČI

MISLE PJESMI NJIHOVOJ SE DIVIM

A JA PIJEM I ŽIVOT PROKLINJEM

JER U TUĐOJ ZEMLJI SADA ŽIVIM

 

 

SJEĆANJA ME U PROŠLOST VRAĆAJU

NA LIJEPI ŽIVOT U MOM KRAJU

SAD UZ TUĐE PJESME VINO PIJEM

JA IH SLUŠAM AL NE RAZUMIJEM

 

 

HEJ VI DRAGI PJEVAČI DA ZNATE

JEDNU PJESMU DA MI ZAPJEVATE

SAMO JEDNU IZ MOG KRAJA STARU

DAO BIH VAM JA I ZADNJU PARU

 

 

                       Tekst: Petar Knežević

                       Snimio: Cerovački izvor, 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ŽIVOT BEZ OGNJIŠTA

 

Živio sam i dušom i tijelom

mojoj sreći nije bilo kraja

cvao tamo gdje sam i posijan

uživo uz pjesmu zavičaja

 

Živio sam skromno i pošteno

na ognjištu svoje djedovine

dođe vrijeme dade mi do znanja

dobra duša teške je sudbine

 

Zadovoljan i sad sa životom

ne fali mi ovdje skoro ništa

sve to tugu izliječit ne može

za životom sa rodnog ognjišta

 

Često odem svome zavičaju

sretnem ljude meni ne poznate

a u gradu žive nova lica

kao i ja za ognjištem pate

 

snimili: Veseljaci


ČOVJEK JE KAO SAT

 

Gledam stari sat na zidu

kako svoje vrijeme gazi

a kazaljke svaki pomak 

kao da mi kaže pazi

 

I čovjek je kao sat 

stalno žuri u krug vrti

odmorit se mogo

da mu nije smrti

 

Kao jučer da je bilo

iz kolijevke si gledao

i slušao otkucaje

ali u sat nisi znao

 

Sada u sat kada znadeš

prisjeti se kolijevke

i da vrijeme brzo teče

poput neke brze rijeke

 

Svakom od nas doći će kraj

da li prije il kasnije

od vremena ništa brže

nikad bilo nije

 

snimili: Mladi veseljaci

 

 

 

 

 

ČUVARICA STADA

 

 

AKO IKAD SVRATIŠ PRIJATELJU

U PROLJETNO VEČE MOME KRAJU

I UGLEDAŠ JATO SNENIH ZVIJEZDA

IZNAD SELA ŠTO SNOVE SNIMAJU

 

 

PRIJATELJU TI SE SJETI MENE

TO SU MOJE DRAGE USPOMENE

SVUD PO SVIJETU SREĆU SAM TRAŽIO

A ONA JE GDJE SAM SE RODIO

 

 

POKRAJ RIJEKE PROŠETAJ SE HLADOM

AKO VIDIŠ ČOBANICU MLADU

ŠTO UMIVA SVOJE LICE KRADOM

KAKVOG NEMA NI U KOJEM GRADU

 

 

JA JOŠ SANJAM NJENO LICE GRUDI

TUĐINA ME ZAROBILA MLADA

ŽIVOT LAŽNU SREĆU MU PONUDI

A SREĆA JE ČUVARICA STADA

 

 

               Tekst: Petar Knežević

                Snimio: Dar zavičaja, 2010.

 


TRINAESTI PETAK

 

 

                

VARALA ME SLATKO

ALI ZATO KRATKO

JEDNA LJEPOTICA

ŽENA SA DVA LICA

 

 

U LJUBAVI BILA KAO METAK

DOK NE DOĐE I NJOJ CRNI PETAK

TRINAESTI PETAK DOĐE JOJ NA RED

JA OSTAVI LAŽNE USNE SLATKE KAO MED

 

 

JA JOJ SRCE DADO

I SVE ŠTO  IMADO

ONA MENI DRAŽI

SLATKE PUNE LAŽI

 

 

VARALE SU MENE

TE OČI ZELENE

DOK NE NAĐOH PLAVE

ISKRENE I PRAVE

----------------------------------------------------

           Tekst:  Petar Knežević

Snimili: braća Vidović, 2011.

 

RUŽO MOJA RUŽICE

 

 

NOĆ PROLJETRNA JA IDEM POLAKO

SVUDA CVATU RUŽE PODJEDNAKO

SAMO JEDNA POD PROZOROM MALA

NAJLJEPŠA JE RUŽA ISCVJETALA

 

 

RUŽO MOJA RUŽICE

 ČUVARU MOJE LJEPOTICE

PROBUDI JE SA MIRISOM

DA JOJ LJUBIM BIJELO LICE

 

 

KADA DOĐEM KOD PROZORA RUŽI

OKO MENE DIVAN MIRIS KRUŽI

NA PROZORU VIDIM SJENU SVOJU

DA OTVORI ČEKAM DRAGU MOJU

 

 

POKUCO SAM JA NA PROZOR TAJNO

POJAVI SE NJENO LICE SJAJNO

RUMENI SE ISTO KAO RUŽA

DOK MI SVOJE SLATKE USNE PRUŽA

 

 

RUŽO MOJA RUŽICE

MOJ NAJLJEPŠI LIJEPI CVIJETU

KADA BUDU NAŠI SVATI

TI ĆEŠ BITI U  BUKETU

 

 

Tekst: Petar Knežević

Snimili: braća Geljić, 2008.

 


SLATKA MARA

 

 

JA U BAŠČI BEREM ZRELO VOĆE

A DO MOJE DRUGA BAŠČA VENE

MARA JOJ JE ZADALA TEŠKOĆE

OTKOD DOĐE U REDOVE NJENE

 

 

KADA SE MARA U VOĆNJAKU NAĐE

I SVOJE GRUDI LIJEPE ZANJIŠE

OD SVAKE SU VOĆKE ONE SLAĐE

LJUBOMORNA I BAŠČA UZDIŠE

 

 

BEREM VOĆE SVE ŠTO BAŠČA NUDI

AL TOG VOĆA SRCE NIJE ŽELJNO

OTKAD MARA OSJEĆAJ PROBUDI

SRCE ŽELI VOĆE ZABRANJENO

 

 

JA BIH SVOJU BAŠČU POKLONIO

DAO MARI PA NEK OBE IMA

SAMO KAD BI JA VOĆE DOBIO

KOJE MARA NOSI U NJEDRIMA

 

 

Tekst: Petar Knežević

Snimili: Dijamanti, 2011. (Vidović i Petrović)

 

ROĐENDANSKA PJESMA

 

 

PORUKA ZA PORUKOM

ONDA PJESMA KRENE

ZA ROĐENDAN TEBI 

SVE SU NAMJENJENE

 

 

NEK TI JE SRETAN ROĐENDAN

DOK ČESTITKU OVU PRIMAŠ

ZDRAVLJE I SREĆA NEK TE PRATI

SVE OSTALO ZNAM DA IMAŠ

 

 

MNOGI SU SE SJETILI 

PA TI ČESTITAJU

I PREKO RADIA

SVI TE POZDRAVLJAJU

 

 

AJD ŽIVJELI GOSTI

PJEVAJTE I PIJTE

HVALA SVIMA ŠTO SE

S NAMA VESELITE

 

 

Tekst: Petar Knežević

Snimili: Plehanski odjeci, 2011.

 

 

 

 

 

 


PTICA SELICA

 

 

SJEĆAŠ LI SE NEVJERO PROKLETA

ONE ZORE KAD JE OSVANULA

MJESTO NAŠEG U SOBI KREVETA

SPREMILA SI STVARI I KRENULA

 

 

HEJ PTICO SELICE

ŽENO NEVJERNICE

POKAZALA ZAUVIJEK

TI SI SVOJE LICE

 

 

KAO PTICA VISOKO ODLETI

BOLJE SREĆU TAMO DA OSTVARI

KAD SI PALA NISKO TI SE SJETI

LAKOVJERNE ŽIVOT SVE PREVARI

 

 

SADA KAD SI BEZ IKOG OSTALA

VRATITI SE ŽELIŠ DOMU MOME

LUTALICE LAGANOG MORALA

NE VREĆAJ SE NEMAŠ DOĆI KOME

 

 

Tekst:Petar Knežević

Snimili:Dijamanti, 2011, (Vidović i Petrović)

 

  MAJČINI OSJEĆAJI

                       1.

UGAŠENU STARU LAMPU

PLAMEN PEĆI OBASJAVA

ODAVNO JE MAJKA LEGLA

AL NE MOŽE JOŠ DA SPAVA

                 Refren

KAKO LI SU MOJA DJECA DRAGA

U TUĐINI SVJETU DALEKOME

TI MAJČINI OSJEĆAJI DUŠU

NEPRESTANO I  MAZE I LOME

                        2.

I DOK VATRA DOGORJEVA

I PO ZIDU ŠARA SJENE

ZABRINUTO SRCE MAJKE

PRELISTAVA USPOMENE

                      3.

U NOĆIMA NESPAVANIM

SUZA LICE JOJ UMIVA

AL BEZ BRIGE MAJKA NIJE

ČAK I SNOVE KADA SNIVA

------------------------------------------------------------

                      tekst:Petar Knežević

                 Snimili: Braća Vidović 2011

 

 

 


LIJEPA ANA

 

 

VINOGRAD MI POKRAJ VINOGRADA

KUDA ŠETA LJEPOTICA MLADA

KROZ REDOVE ONA KADA PROĐE

I ZELENO TAD SAZRIJE GROŽĐE

 

 

ANO ANO MOJE NAJMILIJE

ZAŠTO NISI TI DOŠLA RANIJE

IL U ZORU RANU IL NA VEČE

DA TE SUNCE MLADU NE OPEČE

 

 

SUNCE IZNAD VINOGRADA STALO

LIJEPE ANE LICE OBASJALO

PA MI KAŽE TO MENI NE SMETA

DOK SE LIJEPIM VINOGRADOM ŠETA

 

 

LOZICE SU RODNOG VINOGRADA

MENI MLADOJ NAPRAVILE HLADA

DOĐI DRAGI DA VIDIŠ NA JAVI

DA SAM LJEPŠA VEĆ ROSA NA TRAVI

 

 

                Tekst: Petar Knežević

               Snimili: Braća Geljić,2007

 

JER MOG SELA VIŠE NEMA

 

 

U ALBUMU STAROM STOJE SLIKE FINE

DONEŠENE IZ BOSANSKE POSAVINE

JA IH GLEDAM TAMO MOJE MISLI LETE

GDJE SAM SE RODIO I IGRAO KAO DIJETE

 

 

STARE SLIKE VJEČNO ĆU ČUVATI

NIKADA IH NIKOM NEĆU DATI

JER MOG SELA A NI KUĆE STARE NEMA

OSTALE SU SLIKE ZADNJA USPOMENA

 

 

STARE SLIKE TAKO JADAN GLEDAJUĆI

SVAKI PUTA TAD POŽELIM RODNOJ KUĆI

RODNOJ KUĆI KOJE VIŠE TAMO NEMA

OSTALA MI USPOMENA SLIKA NJENA

 

 

DA MI SLIKA NIJE NEBI NI SIN ZNAO

GDJE JE SE RODIO JER JE MALEN BIO

JER JE MALEN BIO KAD JE ODLAZIO

PA ME ČESTO PITA GDJE SE ON RODIO

 

 

                   Tekst: Petar Knežević

                   Snimili: Čujo i Šerac, 1998.

 

 

 


IZIGRANA DJEVOJKA

 

 

MLADOST LUDOST UČINI ČUDESA

PA SAD PATI U SVOME ŽIVOTU

ON JE GLEDO NJU IZ INTERESA

ONA SAMO NJEGOVU LJEPOTU

 

 

SADA SKUPA ŽIVE AL NEMAJU MIRA

TO JE LJUBAV BILA SAMO ZBOG PAPIRA

ONA NJEGA VOLI SRCEM IZ LJUBAVI

NEĆE DA DOZVOLI DA JE ON OSTAVI

 

 

DJEVOJKA SE PREVARILA SAMA

NE MISLEĆI JADNA NA TE IGRE

IAKO JE POSTALA I MAMA

NJEMU SVEDNO SAD IMA PAPIRE

 

 

SAD JE SVJESNA DA JE IZIGRANA

AL SE BORI OPET KO LAVICA

ZA OBITELJ I SVOGA DRAGANA

ŽENA MAJKA PLEMENITOG SRCA

 

 

Tekst: Petar Knežević

Snimile: Lastavice, 2011.

 

 

 

 

 

 

 

 

DUŠU DIRA ŠARGIJA KAD SVIRA

 

 

OD MAJKE MI DA IGRAM I PJEVAM

PJESMA SRCE RAZVESELI MOJE

DUŠU DIRA ŠARGIJA KAD SVIRA

I PJEVAČI PJEVAJU U DVOJE

 

 

TKO NE VIDI U TOME LJEPOTU

NE ZNA ŠTA JE SREĆA U ŽIVOTU

 

 

OD OCA MI DA RAKIJU VOLIM

ZA ŠARGIJOM DA ME SRCE BOLI

BEZ ŠARGIJE I STARE RAKIJE

OVAJ ŽIVOT ZA ME NIŠTA NIJE

 

 

BOG MI DADE SREĆU I DOBROTU

NIŠTA NEMAM VIŠE U ŽIVOTU

I NE TREBA NEK JE HVALA BOGU

I OVAKO LIJEPO ŽIVJET MOGU

 

 

             Tekst: Petar Knežević

              Snimili: Prijatelji, 2008 (Švabo i Jozo)

 

 


  OČEVI GENI

 

 

                        

JOŠ SE SJEĆAM RIJEČI SVOGA OCA

NISAM BOGAT NEMAM DJECO NOVCA

OSTAVLJAM VAM PJESMU I VESELJE

DOBRE LJUDE MNOGE PRIJATELJE

 

 

              

OSTAVIO TATA ZA MENE I BRATA

NA SVAKOME MJESTU OTVORENA VRATA

PJESMU I ŠARGIJU I SVE SVOJE GENE

PRENIO JE OTAC NA BRATA I MENE

 

 

                 

UČIO NAS OTAC KAO MALE

DOK SU ŽICE ŠARGIJE SVIRALE

ŠTO VAM DUŠA VOLI JE BOGATSTVO

A NE NOVAC IMANJE I CARSTVO

 

 

               

NIKADA SE NISMO POKAJALI

ŠTO SMO SVOGA OCA POSLUŠALI

SA PJESMOM JE SRETNA NAŠA DUŠA

SRETAN BIO ONAJ KO NAS SLUŠA

--------------------------------------------------------------

                                    Tekst: Petar Knežević

                Snimili: braća Jelavić, 2011.

 

 

 

 PREVARI ME PIĆE         

 

 

OPET ME JE PREVARILO PIĆE

PROŠETA ME POKRAJ TVOJE KUĆE

JOŠ SE NISAM POMIRIO S TUGOM

ŠTO TE DRAGA UDADOŠE DRUGOM

                

ISPRED KUĆE GLEDAM JORGOVANE

TEBE NEMA NA MOM SRCU RANE

NJIHOV MIRIS OSTA MI U DUŠI

I JORGOVAN BEZ TEBE SE SUŠI

                       

U KAVANU SINOĆ SAM KRENIO

SAMO NA TE DA NEBI MISLIO

ALI LJUTO PIĆE USVANUĆE

DOVEDE ME BAŠ DO TVOJE KUĆE

                        

VEĆ POLAKO SVANjIVA NEDJELJA

TI ĆEŠ DOĆ KOD SVOJIH RODITELJA

MOŽDA NEKO OD NJIH ME VIDIO

KAZAT ĆE TI DA SAM OVDJE BIO

-------------------------------------------------------

                                          Tekst:  Petar Knežević

                  Snimili: braća Vidović, 2011.

 

 

 

 

 

 


Write a comment

Comments: 0

Facebook Dobra Voda

Facebook izvornjaci Dobra Voda

Podijelite našu stranice

Flag Counter

Trenutno online

Kontaktirajte nas

Note: Please fill out the fields marked with an asterisk.

RSS feed